15 november 2013

Inte samma längre

Jag jobbar hemma en del idag, dottern är hemma för hon mår illa. Jag har nog aldrig tidigare funderat på hur det skulle vara att ha ett barn med problem, för det har ju inte existerat. Nu har jag ett barn med lika kass mage som jag själv har. Troligen magkatarr, fast det vet vi inte säkert än för på vårdcentralen fick vi veta att det är ovanligt att barn har magkatarr och att vi skulle testa Proviva och sånt för "på vissa ställen behandlar de barn, men vi gör det inte. Men kom tillbaka om det inte blir bättre på ett tag".
Det blev inte bättre, så nu väntar vi på att få komma till barnläkare, och under tiden gerillamedicinerar vi litegrann, för det går liksom inte att leva med att ha ett barn som mår illa konstant och som gråter när hon ska till skolan för att det är jobbigt att gå dit när man mår så.

Det har varit ett par magiska dagar sedan vi började medicinera, hon har varit sitt vanliga jag igen. Men idag kom ett bakslag. Biverkningar av medicinen kanske, eller helt enkelt fortfarande jävligt kass mage. Jag vet inte, men det är fruktansvärt jobbigt att se henne må dåligt. Dessutom har min egen mage också kraschat, förmodligen pga allt detta. Men det är en skitsak, jag är van och jag vet att det går över för mig.

Och så vet jag att jag borde träna, för det mesta i mig skulle nog må bra av det, både kropp och knopp Men det har bara inte funkat den här veckan. Jag har somnat före 21 flera kvällar, det har inte funnits nån energi kvar efter jobbet. Förmodligen är det väl klokt att lyssna på kroppen, men det blir också ett stressmoment när man hoppar över något som man "borde" göra. Nåväl, nya tag nästa vecka.

Rubriken då? Jo, jag pratade med en vän häromdagen, vi har inte pratat på väldigt länge och hon har gått i nätskugga, trodde jag i alla fall. Det visade sig att hon bara har bytt solstol på internet-beachen, vilket var roligt att höra. Hur som helst så pratade vi om våra gamla bloggar och konstaterade att vi inte är samma personer som för fem år sedan. Det är väl inget konstigt med det egentligen, alla förändras och allt förändras, men det blir så tydligt när man kan backa och se vad man skrev då, HUR man skrev då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar